ANALIZUJĄC PROGRAMY

Analizując programy i statuty stowarzyszeń edukacyj­nych, możemy z łatwością dostrzec, że starają się takie być. Są przepojone ideami demokracji, samorządności, przedsię­biorczości gospodarczej, jednak w praktyce funkcje założone rzadko są konsekwentnie realizowane. Występują one tylko tam, gdzie skupili się najbardziej energiczni i młodzi działacze. W zakresie wychowania i kształcenia w stowarzyszeniach wy­raźnie wyodrębnia się nurt humanistyczny i ekologiczny a także ekonomiczny. Wynika to z przyjętego obowiązku reformowa­nia ustrojowego i gospodarczego, a także z chęci zachowania ocalałego świata wartości naszej kultury i mądrości narodu. Stowarzyszenie Oświatowców Polskich na przykład chce in­tegrować pracowników kultury i oświaty dorosłych. Pragnie skupiać działaczy stowarzyszeń edukacyjnych, jak-również te­oretyków oświaty dorosłych i andragogów. Próbuje swoich sił na polu wydawniczym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *